czwartek, 23 kwietnia 2015

Gwiazd naszych wina:

    


Tytuł: "Gwiazd naszych wina"

Autor: John Green

Kategoria: literatura młodzieżowa

Ilość stron: 312

Ocena: 8,5/10

 ★★★★★★★★ ½

Szesnastoletnia Hazel choruje na raka i tylko dzięki cudownej terapii jej życie zostało przedłużone o kilka lat.
Jednak nie chodzi do szkoły, nie ma przyjaciół, nie funkcjonuje jak inne dziewczyny w jej wieku, zmuszona do taszczenia ze sobą butli z tlenem i poddawania się ciężkim kuracjom. Nagły zwrot w jej życiu następuje, gdy na spotkaniu grupy wsparcia dla chorej młodzieży poznaje niezwykłego chłopaka. Augustus jest nie tylko wspaniały, ale również, co zaskakuje Hazel, bardzo nią zainteresowany. Tak zaczyna się dla niej podróż, nieoczekiwana i wytęskniona zarazem, w poszukiwaniu odpowiedzi na najważniejsze pytania: czym są choroba i zdrowie, co znaczy życie i śmierć, jaki ślad człowiek może po sobie zostawić na świecie.
Wnikliwa, odważna, pełna humoru i ostra Gwiazd naszych wina to najambitniejsza i najbardziej wzruszająca powieść Johna Greena. Autor w błyskotliwy sposób zgłębia w niej tragiczną kwestię życia i miłości.



Ciężko mi jest pisać na temat tej książki. Jest Ona przede wszystkim  bardzo wzruszająca i skłania do przemyśleń- nad życiem, nad śmiercią. Jest to moje drugie zetknięcie z twórczością Johna Greena. Mimo genialności tej książki, jednak raczej większy sentyment mam do "Szukając Alaski" (Recenzja), może dlatego że to była ta pierwsza książka? Może nie wiem! Jednak niema co zaprzeczać że "Gwiazd naszych wina" jest genialna. Osobiście oglądałam film zaraz po premierze, ale film raczej mnie troszkę rozczarował, był świetny to prawda, ale przerosły go moje oczekiwania. Dlatego tak czekałam z przeczytaniem książki, ale po przeczytaniu się nie zawiodłam

Książka pokazuje prawdziwą romantyczną miłość między dwojgiem chorych nastolatków, z tragicznym zakończeniem. 

-Zakochiwałam się w nim tak, jakbym zapadała w sen: najpierw powoli, a potem nagle i całkowicie.

 Bardzo lubię Augustusa i jego "nałóg" który tak wiele o nim mówi. Te jego filozoficzne posiadanie papierosów, trzymanie go w ustach, ale jednak nie palenie.

Wydaje mi się że autor w każdej z książek umieszcza bohaterów którzy są mądrzy jak na swój wiek, mimo swoich wad np. ich styl wypowiadania się świadczy o ich dorosłości. Książka jest naprawdę dobra i umieszczona przede wszystkim w naszym nastoletnim świecie i to z świetną trafnością.


Książka przeczytana w ramach wyzwań:
-Przeczytam tyle ile mam wzrostu
156,4-2,6=153,8
 
-52 książki 2015r.
7 
 
-Najpierw czytam, później oglądam

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz