poniedziałek, 19 stycznia 2015

Złodziejka książek:



Tytuł:"Złodziejka książek"

Autor: Markus Zusak

Kategoria: literatura współczesna

Ilość stron: 496

Ocena: 10/10

 ★★★★★★★★★★









Opis:
Liesel Meminger swoją pierwszą książkę kradnie podczas pogrzebu młodszego brata. To dzięki „Podręcznikowi grabarza” uczy się czytać i odkrywa moc słów. Później przyjdzie czas na kolejne książki: płonące na stosach nazistów, ukryte w biblioteczce żony burmistrza i wreszcie te własnoręcznie napisane… Ale Liesel żyje w niebezpiecznych czasach. Kiedy jej przybrana rodzina udziela schronienia Żydowi, świat dziewczynki zmienia się na zawsze…
Pozwolicie że opisy zawsze będę brała z lubimyczytac.pl , bo jak sama zacznę je pisać to będą straszliwymi spoilerami, a tego nie chcemy.


Jeśli chodzi o moją ocenę to już dawno nie czytałam tak świetnej książki. Jest ona ukazana na tle wojny, a nie jest typowo wojenną książką. Książkę opowiada sama śmierć, ale nie taka którą sobie wyobrażamy- zwykła kostucha i tyle, śmierć opisująca książkę jest pełna pozytywnych uczuć, kocha kolory i jak twierdzi ma serce. Śmierć często dzieli się z czytelnikiem wieloma przemyśleniami

-"Ludzie mają jednak coś, czego im szczerze zazdroszczę. Mają dość rozumu, by umierać"

Długo zastanawiałam się do jakiej kategorii przydzielić tą książkę, z jednej strony o wojnie, trochę młodzieżowa, jest w niej trochę z miłości. W końcu postanowiłam że przydzielę ją do literatury współczesnej.

Książka pokazuje w sobie niezwykłą miłość Rudy'ego i Liesel, która na początku  wydaje się zwykłym młodzieńczym zauroczeniem, ale z większym upływem czasu staje się czymś więcej. A poza miłością łączy ich złodziejstwo...........

Ciekawą relacją jest też ta między Liesel i Max'em- żydowskim bokserem, ukrywanym przez Hansa i Rosę Hubermannów.
Max dla Liesel jest trochę odskocznią od życia, od monotonni, i zaspokaja jej dziecięcą ciekawość. A ona przytrzymuje go przy życiu. Oboje są lekkimi wyrzutkami i przeżywają koszmary.  


Książka przeczytana w ramach wyzwań:

-Przeczytam tyle ile mam wzrostu
 168,9-3,7=165,2

-52 książki 2015r.
2

-Grunt to okładka

-Najpierw czytam, później oglądam
 

3 komentarze:

  1. Witamy w wyzwaniu "Najpierw czytam, później oglądam"! :) Linki do recenzji wstawiaj tutaj: http://lustrzananadzieja.blogspot.com/p/wyzwanie-autorskie.html
    Pozdrawiamy serdecznie,
    Elfik i Healy

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ta książka jest niesamowita. Bardzo mi się podobała. Też dałam 10/10 i sam pomysł, żeby narratorem była Śmierć jest bardzo oryginalny. Jest to jedna z najlepszych książek, jakie czytałam.

      Usuń
  2. Mam już ją na swojej półce. Czuję że będzie świetna!

    OdpowiedzUsuń