sobota, 17 stycznia 2015

Szmaragdowy Atlas. Księgi początku:



Tytuł:"Szmaragdowy Atlas. Księgi początku"

Autor: John Stephens

Tom: I

Kategoria: Fantastyka

Ilość stron: 402

Ocena: 8/10

★★★★★★★★







 Pewnej zimowej nocy siły ciemności wyrywają z rodzinnego domu troje dzieci. Dziesięć lat później Kate, Michael i Emma wciąż nie mają pojęcia, co się wtedy stało i gdzie się podziali ich rodzice. Odpowiedź może dać zaczarowany atlas. Uwalniając drzemiącą w nim moc, dzieci przenoszą się do miejsca, którym włada piękna księżna-wiedżma. Kate i jej rodzeństwo przeżyją niewiarygodną przygodę – odnajdą uwięzione dzieci, staną oko w oko z krwiożerczymi wilkami, stoczą bitwy na śmierć i życie, spotkają olbrzymów
i rozpoczną poszukiwania trzech ksiąg
o niewyobrażalnej mocy.
Obfitujący w wartką akcję, humor i emocje Szmaragdowy atlas to pierwszy etap wyprawy Kate, Michaela i Emmy
do dziwnych, niebezpiecznych krain oraz w głąb samych siebie; opowieść o trojgu dzieci, które wyruszają na ratunek swojej rodzinie i dowiadują się, że przyjdzie
im ratować cały świat


Od tego momentu zaczynam moją własną recenzję, a wyżej macie opis książki:
Według napisu na okładce książka jest porównywana do takich klasyków jak "Opowieści z Narnii"," Harry Potter" itp. według zapowiedzi spodziewałam się że książka będzie świetna i się nie zawiodłam. Autor połączył elementy fantastyki z realizmem które świetnie razem współgrają. 
 W pewien sposób utożsamiam się z Kate i z jej odwagą, troską o rodzeństwo i wiarą w to że rodzice powrócą. 

Książka jest świetna,ale muszę przyznać że po skończeniu czułam pewien niedosyt który pozostał. Autor pozostawił pytania na które nie ma odpowiedzi. Wiem że jest już nowa część ale nie ma jej jeszcze w Polsce. Jeśli się pojawi to myślę że zmienię zdanie. Generalnie książka bardzo mi się podoba, ale warto jest poczekać z przeczytaniem na następną część by nie czuć tego lekkiego niedosytu. 

Jeśli lubicie takie książki jak "Harry Potter" czy tym podobne to ta książka jest warta przeczytania. Nie ma w niej za dużo fantastyki, która często przytłacza jest stożona dla młodzieży która lubi książki przygowe,bo dużo jest w niej elementów właśnie takiej powieści.


Książka przeczytana w ramach wyzwania:

- Przeczytam tyle ile, mam wzrostu:
3,1

- 52 książki 2015r. 
1

1 komentarz:

  1. Od jakiegoś czasu stoi u mnie na półce i jakoś nie mogę się za nią wziąć. Gdy ją kupiłam, byłam bardzo podekscytowana. Teraz już trochę mniej, ale na pewno ją przeczytam.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń